top of page

כשהחלטנו שאנחנו הולכים להתחתן, הראשונים שיידענו כשהחלטנו להפוך את זה לרשמי - אתם והורביץ וזהו.

בעיות טכניות בהקלטת הקלטת

שלום, אני לא מאמינה שהטייפ הזה סוף סוף עובד. אני חושבת. רגע, תנו לי לעצור ולבדוק. בסדר. מה אתם יודעים? זה בעצם עובד, באמת. עברתי כל כך הרבה עם הטייפ הזה, אתם צרכים לדעת שבשבוע האחרון ניסיתי להכין לכם קלטת ולמעשה עשיתי קלטת שלמה לגמרי והיא כבר היתה מוכנה בשביל לשלוח אותה, ואז התברר שלוקח לי הרבה יותר משעה להכין קלטת של שעה. אני יושבת פה לפחות שעתיים, אז כמובן, כשהלכתי לשמוע את זה, הסוללות נגמרו ואני נשמעת כמו מיקי מאוס. בכל מקרה, זה היה מאוד מתסכל. זה סיפור ארוך, אבל אני לא אכנס לזה כי זה היה הרבה דברים, המון המון דברים שאני צריכה לספר לכם, ושאני צריכה לשאול אתכם ולענות על שאלות, ויש כל כך הרבה דברים שאני רוצה לכסות בקלטת הזו. בכל מקרה, אתם צרכים לדעת שהקלטת הזו הייתה צריכה לצאת לפני שבוע.



היום יום שישי, 13 באפריל, זה ערב שבת שלפני פסח ופגשתי את משפחת הורביץ והייתי כאן רוב השבוע. הייתה לי חופשה, אבל אני אספר לכם הכל על זה וכל הדברים שהייתי צריכה לעשות והכל עוד רגע. זה יום שישי וזה יום שישי בבוקר. תנו לי לראות. יש לי כאן רשימה של דברים שאני רוצה להגיד לכם, וזה לא לפי סדר החשיבות. רק רגע.


קשיי התקשורת בשל המרחק

בסדר. אז איך עלי לעשות זאת? באמת, קודם כל, מה שאני באמת רוצה להגיד, הדבר הכי חשוב לי כרגע, מה שאני באמת רוצה להגיד זה, להודות לכם, באמת תודה על התגובה שלכם והכל. אני מבינה שהיה לכם קשה מאוד בהתחלה, הייתי די מגעילה ואני מצטערת על הרבה דברים שאמרתי ועשיתי. זה פשוט, כולם הרגישו כל כך מתוחים והתרגשו יותר מדי והכל. אז זה מאוד מאוד טוב שכולנו יכולים להבין את זה, אחד את השני ממרחק כה רב, ואני פשוט מרגישה אסירת תודה ואני אסירת תודה על כך שאתם כל כך מבינים. אני לא יודעת.

תראו, זה פשוט כל כך קשה, המרחק כל כך גדול והכל, וזהו הזמן שבו אני הכי צריכה אתכם ובאמת באמת התגעגעתי אליכם כל כך. אני באמת צריכה אתכם, ואני מרגישה תחושת ריקנות, כאילו שאני לבד. אבל בכל מקרה, הנקודה ברורה. אז באמת תודה רבה. בני הזוג הורביץ שמחו מאוד לקבל את המכתב שלכם. הם סיפרו לי על זה יום אחרי שהם קיבלו את זה. הם אמרו שזה מכתב מאוד מאוד יפה, ששימח אותם מאוד, כי זה היה הראשון שהם שמעו מכם מאז שיחת הטלפון, אז הם מאוד אסירי תודה. היא אמרה שהיא כתבה מכתב בחזרה, אז אתם אמורים לקבל את זה בקרוב.

היום קיבלתי מכם שני מכתבים. למעשה, לא הייתי במכללה שבוע. אז המכתבים, לדעתי, הגיעו רק אתמול או היום, אבל חברה שלי מהדירה הגיעה כל הדרך להורביץ להביא אותם אליי, כי היא ידעה שאני מחכה להם וציפיתי. התכוונתי לנסוע היום למכללה.

אז קיבלתי מכם שני מכתבים, האחד נכתב לפני שקיבלתם את המכתב שלנו בחזרה והשני נכתב לאחר מכן, אז עכשיו אני אנסה לענות על כל השאלות שלכם, ויש לי כמה חדשות נהדרות לספר לכם, אבל שניכם כבר יודעים כי שלחתי. קיבלתם את זה? כן, אני מניחה שהבנתם, אבל בכל מקרה, יש הרבה דברים לספר לכם.

הכי חשוב עכשיו זה, באמת תודה, וזה מאוד משמח אותי שאנחנו יכולים לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים, עם ראש פתוח והכל ולהבין את כל העסק הזה, אחרי שאספר לכם את כל מה שעברנו בשבועות האחרונים, אתם תבינו למה אני מתכוונת. אם לא למדתי שום דבר אחר, לפחות למדתי סבלנות, תסכול, פרקטיות, באמת, באמת, למדתי המון, ואני רואה כמה קל להיתקע מאוד בפרטים ולהחמיר מאוד. ואם לא תשמרו על קור רוח ואם לא תנסו לזכור את זה פשוט תחייכו ותזכרו את הרעיון המרכזי ואל תיתפסו לפרטים, אחרת, אתם באמת יכולים פשוט להשתגע. אתם יכולים לאבד את דעתכם, במיוחד במדינה הזו.

אני חושבת שישראל, כמו כל דבר אחר, עדיפה מכל הבחינות וכולל ביורוקרטיה וחוסר יעילות ודרך ניהול המשרדים. לאמריקאים יש הרבה מה ללמד מהם כאן מהבחינה הזו. תנו לי לראות. אני לא יודעת בדיוק מאיפה להתחיל. אני חושבת שאתחיל עם הדירה שלנו, כי זה מה שאתם כל כך מחכים לשמוע עליו בכל מקרה. רק רגע, אני רוצה לסגור את הדלת הזו. בסדר. אני כל כך מתרגשת. הקשיבו לזה:


התנצלות על עיכוב בהודעת האירוסין להורים

קודם כל, כשהחלטנו שאנחנו הולכים להתחתן, כשהחלטנו לעשות את זה רשמי והתקשרנו אליכם כל זה, אני רוצה להבהיר את זה ממש ממש ברור, ממש ממש ברור. אמרתי את זה כמה פעמים ואני יודעת שזה לא... כל השמועות והדברים ששמעתם בוושינגטון, היו אך ורק שמועות. הראשונים שיידענו כשהחלטנו להפוך את זה לרשמי הייתם אתם. אתם והורביץ וזהו.

ואף אחד אחר לא ידע על כך באופן רשמי. מעולם לא סיפרתי לאף אחד. אלו שמועות שהתחילו אנשים להגיד, לנחש ולקפוץ למסקנות, כי אפילו לא סיפרנו לאף אחד חוץ מהורביץ שידעו ואפילו לא סיפרתי לאף אחד אחר עד שקיבלתי מכם את המכתבים האלה. לא סיפרתי לאף אחד. עכשיו אני אומרת לאנשים גלוי, אבל אתם צרכים לדעת שכל האנשים בוושינגטון שידעו מראש, זה הכל משמועות. כואב לי שיש שמועות. גם אני לא רוצה את זה ככה. כמובן שלא, אבל בבקשה אל תחשבו שאנחנו... אני בטוחה שאתם מבינים. לא ניסינו למנוע מכם כלום ולעשות משהו מאחורי הגב שלכם, אף אחד מהחברים שלי לא יודע. תשאלו כל אחד מהחברים שלי. לא שמעו ממני מתחילת השנה. העיקרון, היחיד שכתבתי אליהם היו אתם, והיחידים שיידעתי עכשיו זה אתם. אין לי זמן לכתוב למישהו אחר ולא רציתי שאף אחד אחר יידע עד שתדעו.

חיפוש דירה לזוג לאחרי החתונה

היום שבו התקשרנו אליכם והכל, מאותו זמן ואילך, לפני כשלושה שבועות, משהו כזה. אלי במשך שבועיים רצוף מאז הסתובב וחיפש דירה. אני מניחה שאני אסביר קצת על הזכויות שלנו לדירה. אתם אמרתם שאנחנו צריכים להצטרף ל-AACI (התאחדות עולי אמריקה בישראל), אמרתם את זה כמה פעמים, והדבר הראשון שעשינו, הלכנו למשרד AACI כאן.

זה נכון. מקבלים זכויות שונות בתחומים שונים. מקבלים זכויות על הכנסת דברים, הדואר פטור ממס וכל זה, ומקבלים זכויות על דירה. אבל אם הלכת למרכז קליטה, לא יגידו לך מה הזכויות שלך, הם מבלבלים את כולם. האנשים היחידים כאן שיודעים משהו זה AACI. באמת, אני לא יודעת מה היינו עושים בלעדיהם, הם יודעים הכל, יש להם את זה ברור, הם עובדים עם עולים חדשים כל הזמן. אז העצה שלכם היתה טובה מאוד, וכבר לקחנו אותה, והלכנו ל-AACI דבר ראשון. הזכויות מתחלקות לשני חלקים.

עכשיו אדבר על זכויות הדירה. כאשר לשני בני הזוג יש זכויות, אז הם מקבלים סכום מסוים של הלוואה. אם לאחד היו רק זכויות, אז הוא היה מקבל 30,000 ליש"ט או משהו כזה, או 25,000 ליש"ט. אבל כאשר לשני הזוגות יש זכויות, אז ביחד, הם מקבלים 60,000 פאונד. הם בונים דירות ונותנים לך דירה מהסוכנות היהודית. הם ימצאו לך דירה. בדרך כלל הם מוצאים לך את הדירה. אם אתם לוקח דירה שהם מוצאים לך, אז אתה צריך לשלם 50,000, ואז הם נותנים לך 50,000 ליש"ט עבור עלות הדירה. הדירות בדרך כלל זולות יותר. הם בדרך כלל עולים 80,000 פאונד או משהו כזה, שזו דירה מאוד מאוד זולה. הבעיה היחידה עם זה היא שאם אתם זוג צעיר, אז הם יתנו לכם דירה עם חדר אחד, כי הם אומרים "כל מה שאתם צריכים זה חדר אחד. אתם זוג צעיר".

אם יש לך חמישה ילדים במשפחה, אז הם יתנו לך דירה גדולה יותר, אבל הם עושים את זה לפי הצרכים שלך עכשיו. הדירה שהכי קשה לקבל היא דירת סוכנות יהודית. יש בו ארבעה חדרי שינה, אחד, שניים, שלושה, ארבעה חדרי שינה, וזה בגלל שהם משפחה של חמישה ילדים, אז זה מה שהם עושים.

אלי ואני לא יכולנו ללכת אליהם ולהגיד: "טוב, אנחנו רוצים לתכנן מתישהו, בעזרת השם, שתהיה לנו משפחה גדולה, אז אנחנו צריכים דירה גדולה." לא, הם יתנו לנו את מה שיש לנו עכשיו. אז הם יתנו לנו רק 50,000 פאונד להלוואה, אבל אם אנחנו מוצאים בעצמנו דירה בשוק הפרטי, לבד ללא עזרתם, אז נקבל 60,000 פאונד. אז יש יתרונות וחסרונות, כי דירות שהם כן נותנים די נחמדות והן חדשות והן בשכונה נחמדה.

החלטנו שאנחנו הולכים לנסות ולמצוא בעצמנו. קודם כל, דחפו את מה שאנחנו צריכים כל מעט כסף שאנחנו יכולים להשיג. אז אם הם יכולים לתת לנו 60,000 ליש"ט, ניקח 60,000, ובגלל שלא עשינו... אז בעיקר, הסיבה העיקרית היא בגלל שאנחנו מתכננים להקים משפחה וזה לא חכם מדי לקנות משפחה קטנה. דִירָה. ואז חשבנו בהתחלה אולי ניקח את הדירה הקטנה, ואז כשנהיה מוכנים, נעבור דירה וכנראה נוכל לקבל על זה הרבה כסף, כי המחירים כאן עולים כל יום, אבל זה טיפשי. אנחנו קונים דירה.

זהו, רצינו דירה משלנו, לא שכירות, זה הבית שלנו ואנחנו נישאר שם הרבה זמן, הרבה מאוד זמן. כשיש לנו משפחה, אנחנו צריכים להישאר ולא צריכים לדאוג מהדברים האלה שוב, כי זה מאוד מחמיר ומתסכל וזה מטורף. זה מטורף פה בארץ. אז אתם קונה ומוכר את כל הדברים האלה. לא, אנחנו מעדיפים שלא, אז מה שעשינו עכשיו, למצוא דירה זה מאוד מאוד קשה. דירות בישראל מאוד מאוד מאוד יקרות, במיוחד בשכונות טובות, ולכן לקנות דירה בשכונה לא טובה, אין טעם בזה כי אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו בשכונה טובה, והם לא טובים בזה. חלקן של השכונות, פשוט ממש לא טובות. לא שהן שכונות מסוכנות, לא כמו באמריקה, אבל אתה רוצה השפעה טובה.

יש שכונות שזה מסוכן במידה מסוימת במקומות מסוימים, ולא הייתי רוצה שהילדים שלי יגדלו שם. רציתי שכונה דתית נחמדה ושקטה עם בתי ספר טובים באזור ומתקנים טובים. כמו כן, כנראה שאין קצביות כשרות וכל הדברים האלה, אז מסתכלים בשכונה דתית ויש לא מעט בירושלים, ברור. אז אלי הלך שבועיים ברציפות, ואם אתם הולכים לחפש בעיתון, כמו שאנשים רגילים עושים, אז אתם יכולים למצוא, זה נכון, אבל האנשים שפרסמו את זה בעיתון, הם כבר יודעים שיש להם קהל גדול. אני לא יודעת מה המילה, אנשים שמחפשים בעיתון.

העזרה של החברים, הרב אליקים לבנון והרבנית אסתר לבנון

זה לא כל כך בחינם כשאתם מוצא מודעה בעיתון, אז הוא לא כל כך מוכן להתמקח והכל, כי יש לו הרבה אנשים שעונים למודעה שלו לעיתון. כמו כן, שמענו, יש לנו את החברים האלה, עליהם אספר בעוד דקה, חברה שלי. הזכרתי אותה מספר פעמים, קוראים לה אסתר. היא למדה במכללה. היא חברה שלי. פגשתי אותה במכללה והפכנו לחברות מאוד מאוד טובות. ידעתי שהיא מאורסת. מסתבר שהבחור שלו היא מאורסת, וזה נאמר לגמרי, זה במקרה החבר הכי טוב של אלי, אבל אף אחד מאיתנו לא ידע זאת באותו זמן.

בעלה הוא שותפו לדירה של אלי, אליקים, והם זוג ישראלי צעיר. אין להם אף אחת מהזכויות שיש לאלי ולי, שום דרך לא קרובה ליתרונות שאנחנו מקבלים. הם גם מתחתנים בקיץ הזה. בגללם, אנחנו קצת מוגבלים גם למתי אנחנו יכולים להתחתן, כי אנחנו לא רוצים להתחתן באותו הזמן, והאם הקיץ מוגבל כי באמצע זה, תזכרו מתי סטנלי התחתן במשך שלושה שבועות, הוא לא יכול היה להתחתן, ואז ללמוד ב..., אז ביחד בערך תכננו את זה, אבל בכל מקרה, הם זוג צעיר והם היו צריכים למצוא דירה ואין להם כמעט כסף לשלם עבור דירה. מה הם עשו? הם הלכו לחפש באופן פרטי. הם עברו מדלת לדלת, דפקו בדלתות, שאלו אותם, שאלו אנשים אם הם מכירים דירה באזור למכירה, או אומרים שהם מתעניינים, או שיש להם בן דוד או קרובי משפחה, מישהו, דירה שאנחנו צריכים.

וככה הם הצליחו למצוא דירה מאוד מאוד נחמדה, מאוד מאוד זולה. לעולם לא תוכלו להשיג את זה שם. הם קיבלו כזו מציאה. אז באמצעות הניסיון שלהם, אלי הלך. היה לי מבחן בזמנו, אז לא הלכתי. עזרתי לו רק יום אחד, הוא הלך ישר במשך שבועיים ודפק בדלתות, דבר כל כך מתיש, דפק בדלתות וברר אפשרויות. הייתה לו מחברת קטנה עם כל האפשרויות השונות. וכך באמת קיבלנו תמונה מאוד טובה של מה... ומלבד כל זה, הזמנו גם מודעות וניירות וכאלה, אבל קיבלנו תמונה טובה מה המצב בכללי דירות ומחירים, ובירושלים, אנחנו לא יכולנו למצוא דירה אחת פחות מ-90,000 ליש"ט, 85 עד 90,000 ליש"ט שהיתה חצי הגונה, ואלו שמצאנו במחיר הזה היו שני חדרים.

כשאני אומרת שני חדרים, אני לא מתכוונת לשני חדרי שינה. כשאומרים מספר חדרים בישראל, הכוונה היא לחדרי השינה פלוס הסלון. במילים אחרות, חדר שינה אחד והסלון, שני חדרים, והכי שלושה חדרים במחיר הזה. כל דבר יותר מזה היה הרבה מעבר למה שיכולנו להרשות לעצמנו. הבחורה בדירה שלי שהתחתנה לאחרונה גרה בבית וגן, שלדעתי היא השכונה היקרה ביותר בירושלים כי היא חדשה לגמרי, היא יפה, היא דתית, ובעיקר אמריקאים יכולים להרשות לעצמם לקנות שם דברים. הדירה שלה היא לדעתי ארבעה חדרים. כן, זה ארבעה חדרים, זה מאוד גדול ונחמד, וזה עלה לה כמעט 200,000 פאונד. אז זה רק כדי לתת לכם מושג על הבלגן כאן. אז מה שקרה היה עכשיו יום שישי אלי בא אלי עם המחברת שלו.

הוא אמר שיש לו כמה אפשרויות. לא היו הרבה אפשרויות, כי הדירות היו קטנות ואיומות ועתיקות. זה אפשרויות: היו שלושה או ארבעה שנראו אפשריים. אז הלכנו אליהם והלכנו יחד עם הרב משה הורביץ ואלי וחברו אליקים, זה שמאורס לחברה שלי אסתר, החבר הטוב של אלי. למה הבאנו איתנו את אליקים? בגלל שהוא כמו אבא, הוא מסוג האנשים האלה. הוא פנטסטי, כל דבר שהוא יכול לתקן, הוא יכול לעשות הכל. הוא יכול היה להסתכל על חדר ולראות אם הוא מחובר נכון, האם הקירות טובים, האם הם לחים, האם הם דולפים, האם הצבע נותן לקירות לנשום, האם הרצפות, אפילו אם הוא שוקע או חלול או זה וזה. הוא ידע אם קל להכניס כאן חימום או להדליק כאן אור.

אתם פשוט צריכים מישהו כזה. הוא מבין כמה דברים גדולים, כמה דברים קטנים, רהיטים. פשוט יש לו מוח כזה, מה שאין לי ולאלי אין לרב הורביץ. אין. אז הדירה הרביעית תוכננה ביום שישי, לפני שבוע, ובדקנו את האפשרויות והייתה אחת שאלי שמר לסוף, והוא אמר לי שהוא התאהב בדירה, אבל הוא לא אמר לי עוד כלום על זה. הלכתי לדירות האחרות ונכנסתי מאוד לדיכאון. הם מאוד קטנות וחשוכות מאוד בשכונות רעות ועדיין אתה מוקף בבניינים ובלי עצים, בלי דשא, אבל זה נראה כאילו התחלתי לחשוב, ובכן, זו בדיוק הדרך שיהיה לי לחיות באחד מהדירות האלה, כי זה כל מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו.

פשוט הייתי צריכה להתרגל לדבר הזה. למעשה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו 90, יכולנו להרשות לעצמנו רק 80, אבל רגע, אני אגיע לעניין הפיננסי בעוד דקה. אחר כך הלכנו למקום הזה, המקום שאלי אהב, וכפי שאתם יכולים לדעת, כתוצאה מכך, זה זה שקנינו. קנינו את זה מאוד מאוד מהר ואני אגיד לכם למה. האנשים, קודם כל, אני אתאר לכם את הדירה. זה בשכונה שנקראת פאג״י זה ממש חמש שניות, למעשה, בערך 20 מטר או משהו מהדרך שבה אתם נכנסים לדירה שלנו, אתם יורדים במדרגות האלה ואתם בשכונה חדשה לגמרי ברמת אשכול, שם גרים בני הזוג לואיס, שם הרבה אמריקאים גרים, שם זה בנוי לגמרי, וזה הרבה מעבר לטווח המחירים שלנו, אבל זה מאוד מאוד שכונה חדשה ונחמדה.


הדירה שמצאו בשכונת פאג״י

שתי שניות משם נמצאת סנהדריה מורחבת, לשם עוברים כעת כל הזוגות הצעירים. אז כאילו זה מרחק חמש דקות מכל המקומות האלה וזה ממש ליד הר חוצבים, ליד המקום שבו אסתר עובדת. זה נראה רחוק שזה לא באמת, במיוחד בפאג״י. עכשיו, הדירה היא כזו, קודם כל, היא דירה מאוד מאוד ישנה, ​​מאוד ישנה. זה בערך, אני לא יודעת, בת 20 או 30 שנה, לא כמו דירות חדשות, שאר הדירות שראינו. כדי להיכנס, אני יכולה לעשות משהו עכשיו, זה פשוט כל כך מקסים. זו המילה שאני יכולה לחשוב עליה, מוזרה ומקסימה, כדי להיכנס למה שהיא. זה כמו חצר. אתם עוברים דרך זה כמו שער, ואז אתם נכנסים לחצר הזו ובצד החצר, משני צדדים באמת, יש בניינים.

אחת מהן היא הדירה שלנו. הדירה שלנו נמצאת בקומת הקרקע. רגע, אני חייבת לספר לכם על החצר. החצר מלאה בעצים ודשא ואבן, והיא יפה ושקטה ומלאת ציפורים וכל כך לא דומה לשום דבר אחר. כמו ברגע שנכנסתי, הייתי מאוהבת בחצר. חשבתי שהדירה הולכת להיות גרועה יותר מהאחרות שראינו כי היא הייתה ישנה, ​​ובכל זאת היא כל כך מוצא חן בעיני, זה הביטוי העברי. פשוט התאהבתי בו. להיכנס לחצר, לשער שעוברים דרכו, זה כל כך מקסים. זה כמו הקשתות האלה, הקשתות הזרועות האלה. זה ממש מגניב. זה ממש נחמד. זה ממש ישן, ואני לא יודעת, ומגניב ואבן, ואתם נכנסים לחצר ואז ימינה הדירה שלנו.

עכשיו, הדירה בקומת הקרקע ואתם נכנסים וזה יותר קסם, זה מרגיש ממש כמו בית. אתם נכנסים פנימה וזה הרבה יותר גדול מכל הדירות האחרות שראינו. יש לו את המטבח, יש שולחן בפנים, וזה יותר מדברים אחרים. יש לה שולחן בנוי במטבח. זה לא הדבר הכי ענק בגריל, אבל היא פשוט הכניסה את כל הכיסויים החדשים. זה נראה כמו הסיקור שלנו במכללה. הכיסוי שיש לי עכשיו במכללה הם חדשים לגמרי, כי הדירה שלי במכללה חדשה לגמרי. גם במטבח הזה עשינו הכל עם ארונות חדשים שיש בהם הרבה מקום אחסון ומקום לכיריים ומקרר וקצת שולחן קטנטן ושני כיורים, שזה טוב מאוד והרבה, הרבה מקום אחסון.

מחוץ למטבח ישנה מרפסת חדשה. אז כאילו הילדים יכולים לשחק בחצר, שימו לב איך אני חושבת כבר, ואני יכולה לצפות בהם. זה כמו מרפסת, מהמרפסת מחוץ למטבח. הדירה אינה על הקרקע עצמה. אתם עולים שלוש או ארבע מדרגות, וזה טוב, כי זה לא על הקרקע, אז שום רטיבות או משהו שיכול להכנס. ובכל זאת זו דירת הקרקע, שהיא המתקן הכי גדול. זה מועדף. זה החתך הגבוה ביותר, פועל על הקרקע, אז זה נחמד כי אתם באמת מרגישים שזה בית. אז מחוץ למטבח זה גדול, בהיר ושטוף שמש ומרפסת שנפתח אל החצר.

עכשיו, זה המטבח. עכשיו יש גם כאילו אתם נכנסים וזה כמו החדר הזה, זה מעין מסדרון, כי משם אתם נכנסים לכל החדרים האחרים, אבל הוא גדול. זה ענק, ולאנשים שם עכשיו יש שולחן אוכל גדול, אז זה מספיק גדול לשולחן. הלכנו ביום שישי בערב שבת וזה היה כל כך חמוד. הילדים ישבו כולם ובררו. כאן כשאתה קונה אורז, אתה צריך לברור את הסחורה ואת הרע, לנפות את האורז ועוד כמה ילדים תיקנו דברים והאמא גיהצה וזה היה פשוט, זה היה כל כך ביתי וכל כך חם. זו לא הייתה דירה, זה היה בית. זה היה כל כך נחמד. עכשיו חכו, אני אסיים לספר לכם. אז יש את הדבר הזה שאנחנו יכולים לשים בו שולחן אוכל כמו שולחן, ואז יש עוד חדר קטן מהחדר הזה, יש עוד חדר קטן.

הם הוסיפו את זה בערך, אז זה פזיז ויש לה בספה ובמכונת תפירה. זה כמו חדר תפירה. זה חדר קטן, ספה ומכונת תפירה, וזה ממש חמוד. זה יכול להיות חדר שינה אחד, בהחלט חדר שינה אחד. יש בה ארבעה אנשים ישנים. אתם צריכה להבין שישראל היא לא כמו אמריקה שבה אתם יכולים לקבל כמו החדר הענק הזה ובאמצע מיטה קטנה ושידה וכל זה. צריכה לחסוך במקום במדינה הזו, כי צריכה לחשוב פרקטי. הספה נפתחת למיטה והיא יכולה לתקוע שלושה אנשים במיטה הזו. אני לא יודעת איך היא אמרה ארבע, אבל אני מתכוונת בהחלט יכול להיות שישנו שם שלושה אנשים. אני רק אומרת שזה חדר שינה וזה גם חלונות גדולים ומואר ושטוף שמש.

אני צריכה לעשות בשביל זה באמת שני וילונות. ואז זה חדר אחד. עכשיו חדר נוסף, חדר השינה שלנו, חדר שינה שיהיה עבורי ואלי, זה חדר גדול מאוד. בגלל שזה בית ישן, החדרים הרבה יותר גדולים מאשר בדירה חדשה. זה די גדול. יש לה שתי מיטות נפרדות ושולחן, וארון קיר גדול. גם בישראל הארונות לא בנויים בקירות. זה לא כמו באמריקה שבה יש לכם ארון מובנה. כאן הם לא. אתה קונה חדר ואז אתה צריך לשכור נגר כדי לבנות לך ארון, שיכול להעלות אלפי פאונד, כי זה עולה הרבה כסף. זהו ארון קיר גדול, גדול מאוד ואנחנו צריכים לצבוע אותו. זה לא היה הדבר הכי מדהים, אבל הם משאירים את זה בשבילנו.

אז יש את הארון קיר הגדול ושתי מיטות ושולחן והייתה לה גם עריסה, ויש הרבה מקום. החדר היה ענק. זה ממש נחמד ויש לו חלון גדול בצד. זה החדר שלנו, זה חדר אחר. ואז החדר השני, שאתה נכנס לחדר האחר הזה והוא.. כמעט נפלתי. כמעט נפלתי על הפנים. זה חדר ענק. זה החדר הכי ענק. מעולם לא ראיתי חדר כל כך גדול בישראל. זה החדר הגדול הזה שהיה לה כוננית גדולה ושולחן עם שולחן אוכל, עוד שולחן גדול ומפואר, וספה וקיר אחד שלם, קיר אחד שלם החדר הזה והתקרות ענקיות כי זה דבר ישן. . הן באמת תקרות גבוהות, וקיר אחד שלם עד התקרה בקיר המקורה היה ארון שהיא הכינה שעלה 5,000 פאונד.

אני יכולה להאמין בזה. הייתי חושבת שזה עולה יותר, אבל היא אמרה לי 5,000, אז אני לא חושבת שהיא משקרת, וארון הקיר הענק הזה, מאוד יפה. זה ארון יפהפה, והחדר עצום. כשחשבתי, הדבר הראשון שחשבתי עליו זה הפסנתר כי נהייתי מאוד מאוד מדוכאת, איפה נשים פסנתר? הפסנתר שלי, הוא לא יתאים לאף חדר אחר שראינו בשום מקום בשום דירה בישראל.

בבית של הורביץ ראית פסנתר? הבית של משפחת הורביץ, עבורכם אולי נראה קטן, אבל הוא די גדול בסטנדרטים ישראליים, אבל פשוט ערוך בצורה גרועה מאוד. הדירה שלנו, הדירה הזו מבחינת המטרו, מטראז', כשאתם עושה את המטרו, הדירה של הורביץ היא דירת חמישה חדרים. שלנו, אמרתי לכם שיש לו שלושה חדרי שינה.

החדר הגדול הזה זה יהיה סלון, לזמן מה לפחות כמו. זה תלוי כמה ילדים יהיו לנו, אבל אם נצטרך את זה, נוכל להפוך לחדר שינה בלילה, אבל החדר הגדול הזה הוא ממש גדול. זה חדר יפהפה והוא נפתח לעוד מרפסת אשר יוצא אל החצר אל העצים והכל. הדירה של הורביץ, שאמרתי, דירת חמישה חדרים, היא 75 מ"ר. הדירה שלנו היא 72 מ"ר. אתם מאמינים כמה הוא גדול? וזה מסודר כל כך טוב. זה פשוט יפה. זה פשוט כל כך יפה כמו שחשבתי, שפשוט התאהבתי וכל כך פחדתי שלא נוכל לקנות, כי זה יהיה יקר וכל כך הצטערתי.

כל כך כעסתי על אלי שהביא אותי לשם, כי פשוט התאהבתי כל כך בבית ובבתי השכונה, ועם כל העניין והישיבה כולה נראה כל כך מקסים כמו בחלום, אבל אני כנראה קצת מגזימה כי אני כל כך מתלהבת ואני כל כך מתרגשת מזה, אבל זה מאוד חשוב לדעתי לאהוב את הדירה שלכם ואני אוהבת את הדירה. אני חושבת שסיפרתי לכם הכל על זה. בהחלט יכולים להכניס את הפסנתר, וחדר האמבטיה, השירותים זה כמו בהרבה מקומות בישראל וכמו במכללה הדירה שלי ובדירות של הורביץ שני חדרים, אחד חדר שירותים, ובשני יש כיור. ואמבטיה. הם לא כל כך נחמדים, אני חייבת להודות בזה. נצטרך לתקן אותם קצת, את האמבטיה, אני חושבת שנצטרך לשים אמבטיה חדשה כי זו סדוקה או משהו, אני לא יודעת.

יש עוד כמה דברים שצריך. הדירה צריכה הרבה עבודה, הרבה דברים קטנים. למעשה, צביעה, זה לא חייב להיות צבוע אולי, אבל יש חדרים שכן. יש חדר אחד שהוא סגול, שאני לא יכולה לסבול, אז אנחנו צובעים את זה. עכשיו, העניין הוא שאלי מצא את הדירה הזו על ידי דפיקה ושאלה. זה לא כתוב בעיתון וזה לא יהיה לזמן מה כי האנשים האלה לא מתכננים לעבור. הם עוברים לדירה חדשה והם לא מתכננים לעבור רק בעוד כ-10 חודשים מהיום. הם לא עוזבים עוד 10 חודשים ואנחנו רוצים להתחתן בעוד שלושה חודשים. אז זה אומר שנצטרך לשכור לכמה חודשים, וזה רע אבל זה לא נורא, כי עם הזכויות שלי, למרות שאלי לא יקבל את אלה, אני לא חושבת, אבל עם הזכויות שלי, אנחנו מקבלים גם 160 פאונד לחודש עבור שכר דירה.

במילים אחרות, החלק הזה הוא זכותי. אני אקבל 150 פאונד לשכר דירה. שכר הדירה עולה יותר מ-150 פאונד, אבל נראה. לַחֲכוֹת. אני אכנס לעניין הפיננסי במערכת ואני רוצה לשלוח לכם את הדירה. האנשים שגרים בדירה עכשיו, יש להם 10 ילדים והם גרים פה 17 שנה והם הסתדרו עם 10 ילדים ואפילו לא הרגשת שיש 10 ילדים. הייתי שם כבר פעמיים בלילה בערב שבת וכולם התרוצצו שם, ולילה אחד, וזה היה ממש לפני פסח כשכולם מנקים לפסח ולא הרגשתי שהיה צפוף או משהו. אתם יכולים לישון שם 10 אנשים ולא להיות יפה... זה לא כל כך קשה. במילים אחרות, זה חמש או שש בחדר וחדר ההורים, רק ההורים, אבל אז בין השאר, בכל מקרה, רק להגיד לכם שזו דירה גדולה וקנינו אותה. לעולם לא נצטרך לזוז.

אלי אמר לי להפסיק לחייך

לא נצטרך לזוז הרבה מאוד זמן אם בכלל, לא כמו שום דבר אחר. זה דבר כל כך טוב. זה כזה מציאה. עכשיו, בגלל שהם לא מוכנים למכור, הם לא בשום חומר מנוחה. אנחנו אלה שרוצים לקנות עכשיו. אנחנו רוצים לקנות לפני שהם שמים את זה בעיתון, לפני שהם מבינים איזו מציאה יש להם. היא קוראת לזה, הגברת, היא קוראת לזה דירת שני חדרים. היא מטורפת. זו דירת ארבעה חדרים. היא לא מבינה את זה. אז כל עוד הם לא מבינים את זה, לא רצינו להיראות מודאגים מדי. אלי כל הזמן אמר לי להפסיק לחייך. לא יכולתי להפסיק להאיר ולחייך. אז רצינו לקנות את זה מהר מאוד, לפני שהיא שמה את זה בעיתון לפני שאנשים באים. היא יכלה לשאול הרבה יותר ממה שהיא ביקשה.

כמה היא ביקשה? היא ביקשה 90,000. 90,000 זה יותר ממה שיכולנו להרשות לעצמנו. חשבנו ש-80,000 זה מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו. 90,000 אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אני הצטערתי כל כך. 90,000 זה יותר ממה שתכננו להוציא, המגבלה שלנו היא 80,000. כשראינו שאי אפשר למצוא כלום בפחות מ-90,000, ואפילו אלה שראינו במחיר הזה היו נוראיים, אז לא ידענו מה לעשות. זו הסיבה שלקח לי שבוע לקנות. התלבטנו על השני.

מה יהיה? אני לא יכולה לסבול את זה, כי ראיתי שהקלטת נגמרת ואני לא יכולה לדבר על ההרגשה הזאת. בכל מקרה, אז לא ידענו מה לעשות. אמרנו שנודיע להם, אבל אני תוהה איך אנחנו יכולים לקנות לפני שמישהו אחר יגלה על זה, כי באמת זה אחד כזה של פעם בחיים שאתה מוצא.

מימון רכישת הדירה

אז דיברנו על זה ורק דיברנו על זה הרבה זמן. הורדנו אותם ל-88,000, שכחתי להגיד לכם, והם לא ירדו. הם מאוד מאוד עקשנים. הם לא היו יורדים לפחות, ולא אני או אלי הם שהורידו אותם. אליקים, הוא באמת מדהים הבחור הזה. הוא באמת.... נגמרה הקלטת ואפילו לא הבנתי את זה. זה יותר טוב עכשיו, אז עכשיו אני יכולה לדבר. סלחו לי. עכשיו אני אדבר על פיננסי. סיפרתי לכם על הדירה ועכשיו אני יכולה להגיע למימון. איך שאלי ואני חשבנו 80,000, תסלחו לי, הנה לכם. הדרך שבה אלי ואני שיערנו 80,000 הייתה ככה. אנחנו מקבלים 60,000 מהסוכנות כי מצאנו דירה לבד, אז אנחנו מקבלים מזה 60,000 פאונד.

זה לא שאנחנו רק מנחשים, ירדנו לשם הרבה מאוד פעמים. יש לנו אפילו את האישור, ההיתר. זה מאוד ברור שאנחנו מקבלים את ה-60,000. העניין הוא שכשאנחנו קונים את הדירה ה-60,000 זה רק תשלום אחרון. כלומר, אנחנו צריכים לשלם את ההפרש הנוסף בדירה הזו, ורק אז הם ישלמו את ה-60,000 כתשלום אחרון. אתם רואה? אז נצטרך לגרד. נצטרך לקבל 20,000 ליש"ט או 30 ליש"ט עכשיו. זה נראה כמו 28,000 פאונד לבד לפני שנגיע ל-60,000. זו לא בעיה כל כך גדולה כי כל מה שאתם צריכה לעשות זה לעשות עסקה עם הבחור שאתה קונה ממנו, לתת להם למשרד של הדירוות, איך שלא קוראים לו. אנחנו אומרים שאנחנו כבר משלמים לשני, הם צריכים לתת לנו את ה-60,000, אבל נעשה עסקה קטנה עם הבחור עצמו שהוא יחזיר לנו את הכסף.

זה לא מבלבל. ככה כולם עושים את זה, וכך כולם יודעים שכולם עושים את זה ככה. בכל מקרה, אז מבחינה כלכלית אני צריכה לדבר איתך על, לקחנו את זה 60,000 פאונד, עכשיו אנחנו צריכים את הכסף האחר. סבא של אלי נותן לנו 2,000 דולר, שהם 8,000, 9,000 ליש"ט, אבל בינתיים, כדי לקנות את הדירה, היינו צריכים לשלם מיד. הוא צריכה את הכסף מיד הבחור שקנינו אותו, וזו הדרך המקובלת לעשות את זה כאן שאת הסכום הראשון אתם משלם שליש מהמחיר מיד.

אז לאלי יש כמה קרובי משפחה רחוקים מאוד שהם הבעלים של המפעל [טבע]. הוא נתן לנו 30,000 פאונד. והוא לא נתן לנו את זה, הוא נתן לו צ'ק בסך 30,000 פאונד כדי שנוכל לתת לבחור, ואנחנו צריכים להחזיר לו. בוא נחזיר לו תוך שלושה חודשים. עכשיו לאלי יש את הכסף מסבא שלו ואני חושבת שיש לו 1,000 דולר, ואני מאוד מאוד אאריך את זה, אם תספרו לי את כל מה שיש לי. ואני יודעת שאין לי הרבה. אולי הדבר היחיד שיש לי זה כסף שסבא השאיר לי, אבל אם תוכלו לומר לי מה יש לי, איך אני עומדת כלכלית, אז זה יעזור, אבל עכשיו הדבר השני הוא שבאמת סבא הצליח לעשות משהו עם הביטוח שלו או משהו. הוא לקח הלוואה מהביטוח שלו.

אני לא כל כך מבינה, אבל הוא יכול עכשיו להלוות לנו 5,000 דולר. אם היו לנו 10,000 דולר, אם היינו יכולים לקבל עכשיו 10,000 דולר, זה היה מכסה הכל. זה יכסה את הדירה, זה יכסה את כל הדברים שאנחנו צריכים לתקן בדירה. אנחנו צריכים להכניס ערימה, וזו לא הוצאה גדולה. זה בערך 1,000 פאונד. בכל מקרה, אני אגיד את זה. תנו לי לסיים עם זה. זה יכסה רהיטים וכל הדברים, זה יכסה את כל מה שאנחנו צריכים אולי 10,000 דולר. אני יודעת. אם היו לנו גם מיליון דולר, זה היה מכסה הכל. ואני יודעת שככה אני נשמעת, אבל הרב הורביץ כנראה יוכל להלוות לנו, ללוות מהביטוח שלו ולתת לנו 5,000 דולר ויש לנו עוד כמה, כמו שניים או 3,000 יותר.

אני מבינה שאני באמת מבינה. כולם מבינים שהגעתכם לכאן לחתונה והכל, זה כשלעצמו הוצאה גדולה מאוד. כמובן, אתם לא יכולים. אני מבינה שבאמת, לא יהיה לכם כסף לתת לנו. הכסף שאתם מוציאים בבואכם לכאן, הוא הרבה מאוד ולא ציפיתי לו, במיוחד אחרי הקיץ שעבר. אני באמת מבינה. בבקשה תאמינו לי. אז כשזה מגיע לכסף עכשיו, אני באמת מבינה, למרות שזה אולי נשמע כאילו אני סתם מדברת מעל הראש, זה דברים שישבנו וחשבנו עליהם הרבה זמן. אבל אם יש לכם הצעות כלשהן, אני מקווה שאתם מקשיבים לזה באופן פרטי, אבל אם אתם יודעים על דרך כלשהי שאוכל לבקש מדוד סידני קצת כסף. עכשיו הלוואה, אפילו הלוואה, הסיבה שבגללה אנחנו רוצים ללוות מקרובים ולא מהבנק ויכולנו לקבל מהבנק היא בגלל ריבית, אני לא חושבת שקרובים יבקשו ריבית כמו שהבנק היה לוקח.

אבל אם יש לכם רעיונות כלשהם על הדוד סידני או משהו שאתם יכולים לחשוב עליו, כרגע אני אובדת עצות, זה יהיה מאוד מוערך כי עם 10,000 $, נוכל לסיים כאן. הכל יהיה ישר. אתם חייב להאמין בזה, שלא מצאנו שום דבר בפחות. לכל דבר יש הגון. הדירה הזו שמצאנו היא באמת הדבר הכי טוב בעולם כולו. הוא גדול, נוכל לחיות בו הרבה זמן. שכחתי להגיד לכם שהשכונה היא פשוט יפה, חוץ מקרבה לכל דבר. זו שכונה דתית, היא שקטה. יש מיליוני ילדים שמשחקים בחצר שלהם, אבל הם משחקים בשקט וזה מאוד מאוד נחמד. וזה ממש מעבר לפינה של מהמכולת, מהקצב, מכל זה. זה בדיוק שם.

תחבורה באוטובוסים אינה בעיה. אני צריכה לקחת שני אוטובוסים למכללה, שזה קצת כואב, אבל אני אהיה במכללה רק עוד שנה, אז מה העניין הגדול? יש לי עוד דבר אחד שאני שומרת לסוף, שזה הדבר הכי מצחיק בו, אבל רגע, זה בערך 20 דקות הליכה מהישיבה או שאלי יכול לקחת את האוטובוס, וזה ממש קרוב לבת כנסת הנחמד ואלי יכול ללכת לבית של הרב צבי יהודה וזו פשוט שכונה ממש מושלמת, אז זה מאוד מאוד נחמד.

יתרונות המגורים ליד משפחת לבנון

הדבר המצחיק מכולם, עכשיו קבלו את זה: אמרתי לכם, אסתר היא החברה הכי טובה שלי והחבר האמיתי של אלי הוא אליקים, שהם קנו דירה לאחרונה. לא היה לנו מושג איפה הם קנו את הדירה שלהם, וכאשר לקחנו איתנו את אליקים בשבוע שעבר, לבדוק את הדירה ולעזור לנו, וכאשר לקחנו אותו איתנו, כל הזמן הוא חייך ולא הבנו למה. אחרי שסיימנו כולנו והיינו בדרך הביתה, נכנסנו לאוטו. אפילו לא הרחקנו משם אליקים אומר: "היי, אלי, אתה רואה את הבית הזה שם? הבניין הזה שם?" הוא אמר, "כן." הוא אמר, "שם אני גר." שם הוא קנה את דירתו. זה צירוף מקרים טהור. הם גרים במרחק של 30 שניות מהמקום שבו אנחנו הולכים לגור. אתם יודעים שזה צירוף מקרים כל כך טהור? זה היה הדבר הכי מצחיק. זה היה כל כך מצחיק, ובמקרה היה מאוד מאוד מאוד מאוד מזל, כי ככה לאלי יש מישהו אחר בישיבה שם, אליקים, ואולי אליקים קונה מכונית או טוק טוק, כמו אופנוע קטן. אני לא כל כך מתלהבת מרעיון האופנוע, אבל בכל מקרה, רק טוב שיש שם עוד זוג מהישיבה, זוג צעיר שאנחנו מכירים, וגם לאסתר יש עוד שנה של מכללה ונוכל ללכת ביחד ויש לנו אותו לוח זמנים, אותם שיעורים, הרבה של אותם דברים. אז זה פשוט מאוד מאוד מאוד נחמד, ואנחנו חברים טובים ואנחנו מתחתנים בערך באותו זמן. אז זה פשוט הסתדר. זה כל כך צירוף מקרים. אז אנחנו מאוד שמחים על זה.

מקורות כספיים למימון הדירה בפאג״י

בכל מקרה. אז מה שאמרתי, זה אם איכשהו אתם יודעים משם איפה אנחנו יכולים להשיג קצת כסף, זה יהיה מאוד מאוד טוב. זה מאוד מאוד יעזור, כי אנחנו צריכים את הכסף עכשיו כדי לקנות דירה עכשיו, השנה עכשיו, אבל להחזיר, ובכן, להחזיר, במילים אחרות, אנחנו לא יכולים לחסוך את הכסף. אנחנו צריכים את הכסף עכשיו ואז נצטרך להחזיר.

עכשיו, זה העניין, להחזיר. אני אגיד לכם איך אנחנו מתכננים לעשות את זה. בקניית דירה כמו כל זוג, כמו כל זוג ישראלי ברכישת דירה, הם נקלעים לחובות גדולים מאוד. זו הדרך היחידה, כי כמו שאמרתי, כשאתם קונה דירה, אתם צריכה לשלם לפחות שליש ממנה בבת אחת. לאף אחד אין כל כך הרבה מזומנים בסביבה והדירות כאן גבוהות בצורה מגוחכת במדינה הזו והן עולות כל יום. אז אתם מכניס את עצמך לחובות. אלי הסביר לכם, ההלוואה מ[...], מהממשלה, זה שיעור מאוד מאוד סביר. העניין שלהם נמוך מאוד. זה כאילו, אני חושבת חצי מאשר אם היית לווה בכל מקום אחר, ויש להם תוכנית מוגדרת שבה אתם מחזיר. אתם משלם בחזרה, אתם מתחיל לשלם בערך 350 פאונד בחודש.

זו תוכנית ל-17 שנים. זה 350 פאונד לחודש. זה לקראת ה-60,000. 30,000, שקיבלנו עכשיו מהבחור הזה, אנחנו נצטרך להחזיר את זה, אנחנו צריכים להחזיר עם אלפי דולרים שאנחנו מקבלים. אני חושבת שכשכתבת לי שם, זה רעיון חכם לפתוח בדולר, אני מניחה שבגלל זה אמרת שאדע למה. הסיבה היחידה שהבנתי למה היא כנראה בגלל החתונה שלנו וכאלה, נקבל הרבה כסף ונקבל את זה בדולרים, וזה בסדר, כי הדולרים חזקים פי ארבעה. דולרים, אם מישהו שואל אתכם מה הוא יכול להביא לנו לחתונה שלנו, תגיד לו דולרים. זה הכי מעשי כרגע. אז עם ה-5,000, הורביץ יוכל לתת לנו עכשיו עבור הדברים האחרים האלה.

אנחנו לא צריכים להחזיר כמו בעוד שלושה חודשים. כך שגם נצטרך לפתור את זה קצת בכל חודש וזה ייקח הרבה זמן, אבל אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות את זה. זה יהיה מאוד קשה ואני חושבת שזה מקצר את זה די קצר, אבל אין באמת שום דבר אחר שאתם יכולים לעשות, אבל זה מקצר את זה ממש קצר, אבל זה מסתדר, זה מסתדר. עם מה שאוכל לעשות הוראה ומה שאלי עושה מהכולל וזה עולה. זה עושה כמויות מתנות מהישיבה ולתת כמה דברים וגם מהסוכנות, אז אני חושבת שזה די מסתדר כלכלית. הדבר החשוב יותר כרגע הוא שאנחנו צריכים כרגע 10,000 $ מתוכם כבר יש כמה.

אז אם אתם יכולים להגיד לי, אם תוכלו לשלוח לי הערכה כזו מהנקודה הזו או איפה שאתם חושבים שתוכלו, אם תוכלו, אם יש לכם הצעות, אני אודה מאוד. רק רגע, תנו לי להסתכל על הרשימה שלי. בסדר. כדאי שאעשה את זה מהר עכשיו כי אני מבלה הרבה זמן בדירה וזה טוב מאוד שיש לי עוד הרבה דברים לספר לכם. אז אני אתחיל לדבר ממש מהר. יש לי רשימה של דברים. קודם כל, התכוונתי לומר לכם, אלי גם יוכל לתת שיעורים והוא גם יקבל מזה כסף.

תנו לי לראות. לגבי שליחת דברים, רק דקה. קודם כל, אני כבר לא צריכה מכתב מאדם אחר, אז הכל הסתדר. אני לא אכנס עכשיו לפרטים. התחשק לי להגיד לכם, זה וואו ייקח לי לפחות שבועיים לספר לכם את כל המשרדים השונים שהייתי צריכה לרוץ אליהם, כמה פעמים הייתי צריכה לחזור, את כל הדברים האלה, כי זה כדי לתת לכם הרגשה איך זה כאן, אבל אני צוחקת, אז אני עדיין חיה. זה לא היה כל כך נורא בעצם, אבל אין לי זמן. אתם צרכים לדעת שקיבלתי.

קביעת תאריך החתונה

סוף סוף הבנתי שאני רווקה. קיבלתי את זה, ואתמול אלי ואני הלכנו לרבנות כדי להירשם. אז נרשמנו. כשאתה נרשם, החתונות שלנו בישראל נעשות עם ההלכה היהודית.

חתונות וגירושים אינם אזרחיים, הם קשורים להלכה היהודית. וכדי להתחתן אפשר היה להתחתן רק בתקופות מסוימות בחודש. אני חושבת שהסברתי לכם פעם. זה קשור כשהכלה מקבלת מחזור וכל דברים כאלה. אז יש רק זמן מסוים בחודש שבו אתם יכולים להתחתן. אתם יכולים. אתם יכולים להתחתן בכל שעה בחודש, אבל יש לכם רק זמן מסוים בחודש שבו אתם רק רוצה להתחתן והם מסתדרים איתך שם ברבנות, הם עוזרים לכם לפתור את זה לפי כל הפרטים של ההלכה כאשר זמן טוב להתחתן הוא. איך שזה הסתדר לי, שנראה שביולי, שזה הזמן שבו אנחנו צריכים להתחתן, כשאנחנו רוצים להתחתן, זה יסתדר שאוכל להתחתן בין ה-8 ביולי ל-15 בערך, השבוע הזה.

הסיבה שבגללה אני לא יכולה להתחתן מאוחר יותר מזה, תזכרו היא כי אחרי ה-17 ביולי, זה י״ז בתמוז אבל במקרה זה היה אותו דבר באנגלית, ה-17 ביולי, אז אי אפשר לערוך חתונות , ולפני זה, גם אני לא יכולה בגלל המחזור שלי ואז לפני זה אני עדיין אהיה בלימודים, ולכן אני לא רוצה את זה. אז זה הזמן בערך שבו תהיה החתונה.

אני לא אצטרך להיות בצבא. אני מסתכלת ברשימה שלי. אני בכלל לא אצטרך להיות בצבא בגלל שאני אהיה נשואה ובגלל שאני דתיה ואני נשואה, אבל אין בעיה עם הצבא אז זה בסדר, ואמרתי לכם שאנחנו כבר שייכים ל-AACR.

אין לי תמונה של אלי

ושמו של אלי הוא אלי עם I בסוף, ELLI, ואני אשלח לכם תמונה. אני לא יודעת אם אשלח לכם תמונה עם קלטת, כי אני רוצה לשלוח קלטת היום ואני לא חושבת שיש לי תמונה שלו. אני מצטערת. לא שמתי לב שמעולם לא ראיתי תמונה שלו, אבל בסדר. אני אראה אם ​​אוכל למצוא תמונה, רק דקה. בסדר. זה עובד עדיין? לגבי חזרתי הביתה הקיץ, לפני שאנחנו מתחתנים, אני לא חושבת שזה בתחום האפשריות. יש הרבה סיבות למה, אבל חוץ מכל הפרטים וכל מה שצריכה לדאוג לו, ממש אבל ממש הרבה דברים, שהקלטת, וההמשך, תיכנס לעוד דברים של חתונה, כל השאלות האלה שאתה' שוב שואל, אבל יש אפילו סיבה חשובה יותר.

אני לא יכולה לעזוב את הארץ הזאת אפילו לשבוע. פשוט לא יכולה.

חשבתי שאוכל לומר לכם שאני לא יכולה לחזור הביתה בקיץ הזה, כי פשוט יש יותר מדי דברים שאני צריכה לטפל בהם, וזה נכון. אני בכלל לא רואה איך אני יכולה לעזוב מעכשיו ועד שנתחתן. זה נכון, אבל אני רוצה שתבינו אפילו יותר, אני רוצה להבין עוד יותר, הסיבה האמיתית היא, כמו להגיד לכם את זה עכשיו זה כואב לכם או שקשה לכם להבין, אבל עדיף שתבינו שאני כנה איתכם, נכון? אני ישרה ואני כנה ואני לא דופקת.

אמרתי לכם הרבה פעמים, זה בערך אותו דבר, אבל אתם לא יכולים להבין מה זה אומר לי, או כמה זה חשוב שאשאר בישראל, שאהיה בישראל ושאני אפילו לא אלך לאמריקה וזה לא משנה אם אני באמריקה אפילו ליום אחד. זה לא קשור אליכם. חס וחלילה שאני אפגע בכם או שאני מתכוונת לדפוק אתכם או, זה בכלל לא זה. רק שכל מה שאני אומרת ועושה, אני לא רק אומרת דברים גדולים ואומרת רעיונות גדולים. הוא צועק על האידיאליזם שלי והכל, אבל העניין הוא שהאידיאלים שלי הוא שאם אידיאליזם נכון, זה במקרה גם החיים שלי. זה אני. זה אני.

זה לא שיש לי אידיאל שאליו אני פורחת ואני מנסה לעמוד ברעיון. ובזמן שאני עושה את הפרטים המעשיים היומיומיים שלי, זה לא קשור לאידיאל שלי, אבל כשאני מנסה לחשוב שזה יום נחמד או כשאני במצב רוח ממש נרגש או משהו שאני יכולה לחשוב על האידיאל שלי או זה מה שאני רוצה באופן כללי. לא, אני רוצה את האידיאל שלי באופן כללי ובפרט, בכל פרט, ובכל פרט שאני עושה, אני מנסה לעשות את זה. אני לא מנסה, והחיים שלי הם האידיאל שלי. קשה לי מאוד להסביר במילים כמובן, ועוד יותר קשה להראות לכם. אני אפילו לא יכולה להגיד לכם מה זה משהו שנמצא בתוכי.

אז נסיעה לאמריקה, אני לא חושבת שאני יכולה להסביר לכם כאן ועכשיו למה, אני לא יכולה לנסוע לאמריקה. אולי אני אצליח כשתבוא או משהו, אבל אני לא יכולה להסביר עכשיו. כל כך הרבה יותר טוב שתבואו לישראל ותראו. זה משהו שאני לא יכולה לתאר. ניסיתי הרבה, הרבה פעמים, אבל אני לא מצליחה אפילו לנסוע לאמריקה לבקר. אני לא יכולה לעזוב את הארץ הזאת אפילו לשבוע. פשוט לא יכולה. אני פשוט לא יכולה לעזוב את הארץ הזאת. מאוד קשה לי להסביר. אני מניחה שעכשיו אני רק מבקשת בבקשה לנסות ולהבין.

אני מבינה יותר מכולם, כנראה, יותר מכולם, כמה טוב זה יהיה אם אוכל לנסוע לאמריקה, כמה רווחי ואני חושבת מהרווח וגם על הרבה דברים אחרים, כמה נחמד זה יהיה אם הייתי יכולה לכם להתקלח ודברים כאלה ולקבל את כל הדברים האלה. סדינים ודברים יקרים כאן מאוד. אני אצטרך לבקש מכם לשלוח לי אותם כי הם פשוט יקרים כאן. לא יכולתי לעשות את זה כאן ולהתקלח וכל הדברים האלה יהיה מאוד נחמד ולראות את כולם יהיה נחמד מאוד. ואני יודעת בדיוק מה אני גורמת לעצמי בכך שאני לא באה, ואפילו יותר מזה אני יודעת, אפילו יותר מזה שאני לוקחת מכם את...

אני לא יכולה לחשוב על המילה באנגלית, לעשות לי מקלחת ולהתכונן וכל הדברים האלה. בגלל זה ואני יודעת את זה, אמא ואני יודעים וגם זה כואב לי מאוד. לכן אני באמת מאחלת אם אפשר, אני קוראת את המכתבים שלכם ואתם אומיםר שאתם לא יכולים לבוא עד יולי, אבל אם בכלל אפשר, אשמח שתבואו לכאן. אני רוצה שתעזרו לי לתכנן את כל הדברים האלה. יש כל כך הרבה דברים לעשות. לגבי מציאת אולם לדירה וכל זה, עוד לא ממש התחלנו לבדוק. כרגע זה [..]. שום דבר לא פתוח. הכל ממש מטומטם. ובשבועיים האחרונים זה בדירה. זה היה יותר חשוב שנמצא דירה.


הכנות לחתונה

יש כל כך הרבה דברים לטפל בהם, למצוא אולם ולנפנף בחתונה ובהזמנות שלנו. אפילו מכרתי את זה בתזמורת או משהו כזה, כל הפרטים הקטנים האלה שאנחנו צריכים לבדוק. לא ממש התחלנו את זה. ברגע שפסח, מיד אחרי פסח, נעשה זאת. אני קצת חוששת. יש לי הרגשה שלא נצליח למצוא אולם, כי כל כך הרבה אנשים מתחתנים בקיץ, וכמו שאמרתי, הימים מוגבלים. יש כאן רק מספר מוגבל של ימים. אני אישית מחפשת חתונה בחוץ, כמו של סטנלי וג'ינס, הייתה חתונה יפה. לא הייתי רוצה יותר מזה, אבל נראה. גם כאן אין כמו חצרות אחוריות. אני לא ממש יודעת. נצטרך לבדוק את זה.

כמו כן, שאלת על המצלמות שלכם וכאלה. זה יהיה טוב אם זה יהיה אחר כך. הא? אז את כל הדברים הקטנים האלה אנחנו הולכים לבדוק, אני מניחה, מיד אחרי פסח. אני מצטערת שאני לא יכולה לספר לכם עכשיו. כמו כן, אנחנו גרים פחות יקר מאשר לשכור בית, אבל את כל הדברים הנחמדים האלה אני צריכה לבדוק. ואני יודעת שאנשים רק בחתונה שלהם וכאלה, מתאמנים כבר שבועות וחודשים. אני לא יודעת.

שליחת פסנתר כנף ועוד דברים גדולים מאמריקה

ועכשיו אתם שואלים על הפסנתר, על שליחתו אחר כך. אני חייבת להסביר לכם דבר אחד, אלי ואני, היתרון שזכותו של אלי מגיעה רק לדירה. לגבי שליחתו, ולשנינו יש גם זכויות לחובה. במילים אחרות, יש לי זכות לקנות מקרר ללא מס, מקרר אחד. אני לא יכולה לקנות חמישה מקררים, רק אחד, ולאלי יש זכות לקנות מקרר פטור ממס, אבל ביחד אין לנו זכות לקנות שניים.

כזוג, יש לנו רק את הזכות לקנות אחד. אתם רואים? הדרך היחידה שזה עובד טוב ביחד היא לדירה. אתם מקבלים פי שניים הלוואות לדירה. אז הפסנתר, יהיו לי זכויות עוד שלוש שנים. אז את הפסנתר שתוכלו לשלוח, למעשה, אנחנו מעדיפים שלא תעשו אותו מיד כי אנחנו לא הולכים להיות בדירה שלנו עוד 10 חודשים. אז השאלה שלכם עם הפסנתר והכסף והצרות, קורה שזה מסתדר טוב מאוד, שאפשר לדחות את שליחת הפסנתר לכמה חודשים, אז אין בעיה. ועכשיו העצה שלכם לגבי שאלת אנשים על הרשימה לגבי איך הם משתנים היא טובה מאוד. אני אבדוק את זה מיד ברגע שאוכל, כי זה מאוד חשוב.

אני שומעת שהם משתנים הרבה בקרוב. אני לא יודעת אם זה כל כך משפיע עליי כי אני חושבת שזה ישפיע עליי אם הייתי עדיין תייר או סטודנט והיו לי יותר מגבלות, אבל מכיוון שאני כבר תושב ארעי, מה שכן. אני תושבת ארעית, דרך אגב. זה עוד חבורה של דברים שהלכתי אליהם. לקח לי חודשים עד שהכל הסתדר. אז בהיותי תושבת ארעית, אני לא יודעת אם זה משפיע עליי, אבל דבר אחד שאני כן יודעת הוא מה שרוב האנשים עושים זה שהם שולחים רשימה, שהיא הקופסה הגדולה והגדולה הזו. זה הולכם לפי החלל ולא לפי משקל. הם שולחים רשימה וזה מאוד מאוד זול וזה מגיע בדיוטי פרי, ואתם יכולים לשלוח כל דבר ברשימה וזה יוצא בדיוטי פרי.

אז ככה אני חושבת שרוב האנשים עושים את זה. אני אגלה ואגלה משלוח וכל הדברים האלה. אני אשאל את קוני אולי, כי היא בדיוק עשתה את זה בשנה האחרונה, או אחרת, כן, אתם צודקים, אני אגלה על משלוח. אני חושבת שהבעיה העיקרית תהיה לקבל את זה מוושינגטון, ניו יורק, לא מניו יורק על הסירה, אבל נראה אולי מבולטימור תוכלו לשלוח, אני לא ממש יודעת. בכל מקרה. אז כנראה שאפילו הפסנתר יכול להישלח בצורה כזו, אבל ככה אני חושבת שזה נעשה עם הרשימה. אז כל מיני סדינים ושמיכות ותחתונים ורק כל הדברים הקטנים והקטנים האלה שאנחנו צריכים שהם יקרים, אפשר לשלוח אותם ברשימה.

ככה אני חושבת שזה הולך במשלוח. רק שנייה, תנו לי לחשוב. כמו כן, יש לי זכות להביא שני מערכות כלים ושתי מערכות כלי כסף וכל הדברים האלה. הדברים האלה, אני מניחה, הם יותר למות. זה יותר למות לקנות באמריקה מאשר בישראל, כי הם מאוד יקרים כאן. אבל אני באמת לא יודעת איך להיות. אני באמת לא יודעת.

אני לא יודעת. הלוואי שיכולתי לשלוח דמה של עצמי ואז תוכל עם התמונה שלי או משהו. אני לא יודעת, אבל זה באמת בלתי אפשרי עבורי לעזוב. אני פשוט לא יכולה. אני רק מבקשת עכשיו לסמוך עליי ורק לדעת שאני מבינה כמה נחמד זה יהיה אם אבוא, אבל רק דעו שאני לא יכולה ותסמכו עליי, אני לא באמת יודעת מה עוד להגיד. בסדר. עכשיו אני קוראת את המכתב שלכם כדי לראות אם שכחתי משהו. הרעיון שלכם לגבי מתן פסנתר. זה מאוד מאוד טוב. חשבתי על זה, אבל אתם באמת לא מבינים את זה, אבל כאן זה רעיון מאוד מאוד טוב. מאוד מאוד טוב. אני כנראה יכולה לעשות. זה טוב מאוד. טוב מאוד שיש לי את הפסנתר. טוב מאוד שמצאנו דירה שנוכל להכניס בה את הפסנתר.

כמו כן, בבקשה, בבקשה תגידו לרודה, אני בטוחה שהחברים שלי יתחילו להתקשר אליכם עכשיו. לא כתבתי לאף אחד. אין לי שנייה בשבילם לכתוב לאף אחד. אחרי פסח, אני אעשה זאת, אבל רודה אני רוצה לכתוב. אולי אוכל לכתוב את זה היום, אבל בבקשה התנצלו. תגרומו לזה להישמע טוב ואמרתי לכם, אתם היחידים שסיפרנו לכם ואני מרגישה רע מאוד ומארק ידבר על ג'ודי המיוחדת. זה כל כך מרגש. אני ממש מתרגשת מזה. זה באמת פנטסטי.

תנו לי לראות. אני מקווה שהדייט יסתדר עם רודה. אני מניחה שהיא תספר לי. בסדר. אני מפסיקה, ואני ממש שמחה שבריין מגיע. רגע, רק שנייה. אמא, את חושבת שאת יכולה לבוא? אתם חושבים שאתם יכולים להגיע מוקדם? אני אוהבת, הלוואי שיכולתי לבוא לשם, הלוואי שיכולתי לבוא מיד אחרי פסח ואני יודעת שאני רק מאחלת מעל ראשי. אני הולכת להיות מאוד לחוצה לקראת סוף השנה עם בית הספר. אני הולכת לקבל את כל בחינות הגמר שלי והכל ועם זה על הראש שלי.

שמלת כלה ועוד הכנות לחתונה

אני באמת צריכה שתעזרו לי להתקין ותעזרו לי לחשוב על הדברים האלה. כן, כי טובי היתה עוזרת לי עם שמלת הכלה שלי, ואני רוצה שתעזור לי. זה דבר אחר. בכל הנוגע לחומר, אם תוכלו להתחיל לחפש אותי עבור דפוסים ואפילו חומר, אני מאוד מעריכה. ישראל אין להם דוגמאות או שיש להם את הדוגמאות הגרמניות האלה ואני לא יודעת איך ללבוש. אני לא מצליחה להבין אותם בכל מקרה.

אני לא רוצה לקנות שמלת כלה. זה מטורף. זה ממש יקר. אז אני לא יודעת. אתם יודעים מה אני אוהבת, משהו מאוד פשוט, מאוד פשוט ויפה ונחמד, ארוך. לא שמלה בגזרה נמוכה ולא שמלה ללא שרוולים ושרוולים ארוכים ויפה, די עבה. הלוואי והייתי נראת טוב בלבן, אבל מה אתם יכולים לעשות? רק רגע. אני מעיינת במכתבים שלכם עכשיו ואני פשוט כל כך נרגשת. אתם לא יכולים לתאר לעצמכם כמה אתם מאושרים, אבל אני כל כך שמחה שבריין מגיע וסטנלי וג'ין. זה נשמע כל כך נהדר. לא משנה.

תנו לי לראות. אני אנסה לברר על מקום לינה עבורך ואבא. אני לא יודעת לגבי אליקים. יש לו שותף לדירה, אבל אני אשאל אותו. אני קצת נבוכה לשאול אותו, כי אני בטוחה שהוא יציע. העניין הוא שהוא פשוט חושב שהדירה שלו כל כך נוראית שלעולם לא תרצו להישאר שם, אבל אני פשוט אשאל אותו נקודתית אם אתם יכולים, כי באמת אני מבינה שזו הוצאה גדולה בבית מלון.

אמא, מבחינתך, אם תבואי מוקדם, אני חושבת שאתם יכולים להישאר כאן, כי טובי יש, שם אני תמיד אומרת כשאני במשפחת הורביץ שיש לה מיטה נוספת בחדר שלה. אם הייתי נשארת אחרי החתונה, אז אתם יכולים להישאר כאן שם. היא כבר אמרה שזה יהיה בסדר. ויש לי את הדירה שלי במכללה, או שאולי נמצא משהו. אולי נוכל לשכור מקום לכמה ואז נוכל להישאר ביחד. אני לא יודעת. אלו רק דברים שפשוט קופצים לי לראש עכשיו. רק רגע. אתם באמת חושבים שבוב דאוזי ייתנו לי כסף? אני אנסה לעשות מה שאני יכולה. אבל זה כל כך ברור. מה אני אומרת? מה עם הדוד סידני? אתם חושבים שהוא יכול? יש לכם הצעות אחרות? זה ממש ברור.

כן, אתם צודקים לגבי תמונות. אני אנסה להשיג תמונה של אלי, רק דקה. אני לא צריכה להיתקל בתוכנית נוספת. כבר הבנתי שאני בסדר. רק רגע. מיד אחרי פסח, אני רוצה לכתוב לסבתא ואני רוצה לכתוב לדודה בטי ולדוד טדי. לא הבנתי, באמת תודה. אני לא יודעת מה אתם מתכוונת שהייתי כל כך משכנע? הרגע דיברתי איתה, אבל בכל מקרה, אם זה הסתדר על הצד הטוב ביותר, אני מאוד שמחה.

תנו לי לראות. אם תשאלו על כל התכניות האלה, ובכן מקווה שהוא ילמד כל עוד הוא יכול בישיבה. באותו הזמן, לתת שיעורים ודברים. ננסה לנהל את זה ונראה, אבל זו המטרה שלנו בינתיים שהוא יוכל להמשיך בישיבה. רק רגע.

לגבי מיטה, אנחנו הולכים עם מיטות נפרדות, אבל המיטות כאן בישראל הן בגודל שונה מאשר באמריקה. הם קטנים יותר. כשאסיים עם זה, אלך למדוד מיטה כאן בדירה של הורביץ ואשלח לכם מידות. אני מניחה שהרעיון הטוב ביותר הוא לא לקבל סדין מצויד, וכנראה שזה יהיה מיטות נפרדות, לא דחופים יחד כמו כאן. עדיף להפריד הכל. זה כל מה שאני חושבת, אבל אני מניחה שזה לא רעיון כל כך טוב לקנות סדינים מצוידים כי אני לא יודעת אם סדינים מצוידים יכולים להתאים למיטות כאן. אז סדינים רגילים מתאימים ואני יכולה לתחוב אותם בצורה רגילה. רק רגע. אלי מאוד נבוך. הוא לא רוצה את כל זה בטייפ. אז הוא רק אומר להגיד שקוראים לו אלי, א-ל-ל-י והוא הבן של הרב הורביץ, ושהוא בחור ישיבה ׳מרכז׳, אין הרבה מה להגיד עליו.

אני לא יודעת, אני חושבת שהוא הגיוני. אתם ממציא משהו. אין כל כך מה לומר על הרקע שלו. רק תגיד כמה. דבר נוסף שרציתי לומר לכם הוא, לגבי אלי, קראנו יחד את המכתבים שלכם והוא ממש שמח, והוא שולח לו דרישת שלום והכל. הוא היה צריך ללכת עכשיו לחזור לרב נוק כדי לסיים שם איתו, עם העניין שלו ברבנות, אבל הוא שולח את דרישת שלום ומאחל לכם פסח שמח. הוא היה מאוד מרוצה מהמכתב שלכם, והוא סוג של מתנצל אם הוא נשמע מאוד פתאומי במכתביו. הוא פשוט לא כותב טוב או משהו, הוא אומר. אני לא יודעת. רק שניה. בסדר. אני חושבת על זה. זה עולה לי על העצבים שאני ממשיכה לעצור. רק שאני רק מנסה לחשוב על דברים אחרים להגיד איפה אני יכולה.

הקלטת אוזלת ואני מאוד מאוד מתרגשת וזה יום שישי לפני פסח ויש לי הרבה מה לעשות ולעזור לנקות לפסח. בכל מקרה, אז אני רוצה לאחל לכם עכשיו פסח מאוד מאוד מאוד מאוד שמח ותודה רבה מאוד ותמסור את כל הכבוד לכולם ובבקשה תכתוב בחזרה בהקדם האפשרי. ואני יודעת שנעבור הרבה זמן, אבל אני מניחה שכך זה ילך. זה מתסכל, אבל נו טוב. אז בברכה לכולם והקלטת הזאת מורטת עצבים והי שלום לבריין וסטנלי ולכולם ואני הולכת לכתוב כמה שיותר מהר, ובבקשה תהיו בריאים, זה הדבר החשוב, תהיו בריאים ותשמרו על קשר.

אני לא יודעת, עכשיו כשסיימתי, אנחנו חסרי סרט. תן לי, מה עוד אני יכולה להגיד? הייתי צריכה לשלוח בברכה, מזג האוויר כאן יפה, אני בסדר. עברתי בדיקה גדולה כדי להפוך לתושבת זמנית. היה לי בדיקה ואני בסדר וכולם בסדר. אוקיי, אז שבת שלום.

10 views
bottom of page