top of page
  • .

דבי היקרה, התלהבתי הפעם לא מהעברית שלך כרגיל, אבל מהתוכן של המכתבים. איזה השקפה יפה ובריאה

בן שמן 23.5.1975


לדבי, בת שבע ואלי היקרים שלום רב!


...אני רוצה להודות לכם בעד התמונה הנהדרת של בת-שבע, באמת תינוקת יוצאת מהכלל, חמודה ומתוקה. והיה לי תענוג רב לראות אותה אפילו בצילום.


הראיתי את התמונה שלה אפילו לבנות שלי וכל הידידים שלנו, וכולם אמרו שרק לקחת תמונה כזאת לפרסומת למזון לתינוקות. ככה בת שבע יפה. יש לה תווי פנים נהדרים. אני מתארת לי כמה ההורים שלך גאים עם הנכדה היפיפייה.


דבי היקרה, התלהבתי הפעם לא מהעברית שלך כרגיל, אבל מהתוכן של המכתבים. איזה השקפה יפה ובריאה, והלוואי שהצברים שלנו היו ככה חושבים כמוך. היה הכל אחרת. לא היו בורחים לאמריקה בשביל לא ללכת למילואים.


נתתי את המכתבים שלך לקרוא לבנות שלי, והן אמרו ״אמא, באמת כותבת יפה מאוד״.


אני קוראת את מכתבייך כמה פעמים וחשבתי: איך זה נערה שהגיעה מאמריקה ולא ידעה כל הצרות כמו שאנחנו עברנו באירופה, איך את הגעת למחשבה יפה ובריאה מבחינה פוליטית, למרות שהורייך לא חינכו אותך לציונות וחלוציות?


זאת מחשבה שלך שנוצרה בתוכך בלי לקבל כל חינוך לקראת זה. כל הכבוד!


אני חושבת שמכתבך מחנוכה בהחלט ראוי לפרסום. יש לך באמת כשרון להביע יפה רעיונות. עוד יהיה לנו פה סופרת במשפחה, אם יש לך כוחות לזה.


אני שומרת את מכתבייך האחרונים בארמון שלי. כל כך נהניתי מהם. מה שלומכם? האם בת שבע כבר יודעת להתיישב כשהיא מתעייפת? אל תדאגי לכך, ככה נוהגים רוב התינוקות. היא נראית ילדה בריאה בגופה וברוחה.


זה תלוי גם איך שההורים יודעים לחנך מגיל הינקות. וכמו שאני רואה אותך, את יודעת להיות אמא עם הרבה אהבה וזה הרי חשוב מאוד לתינוקות. הם מבינים הכל וצריכים להתייחס אליהם כמו למבוגרים.


דבי, אני מאוד מבקשת מכם שתהיו בירושלים לסור אלינו ליום אחד עם התינוקת, משה ממש רוצה לחבק אותה בזרועותיו. אתם לא צריכים להודיע אפילו.


אנחנו לא נוסעים הרבה, ותודה לאל, לא חסר לנו שום דבר, רק בריאות ושיהיה שקט בארץ. ואנחנו מעוניינים שגם אלי יבוא שנכיר אותו יותר קרוב.


בסביבה הקרובה, ביער שלנו בבן שמן, בנו לונה פרק בשביל ילדים. חבל שלא יוצא לי להיפגש אתכם יותר. היו כולכם בריאים ומאושרים.


באהבה ובידידות


שושנה ומשה


נשיקות לבת-שבע




16 views
bottom of page