top of page

בעלי פרץ בצחוק ואמר: "על מה את מדברת? יש רק דרך אחת לגשת לנושא גיל ההתבגרות - תפילה, רק תפילה והרבה

אתמול שאל אותי בעלי על מה אני הולכת להרצות בסדרת המפגשים האלה ב"בניין שלם ". אמרתי לו, שאני מתכוונת להתמקד בגיל ההתבגרות, ואני לא יודעת מאיזה זוית לגשת לנושא הזה.


בעלי פרץ בצחוק ואמר: "על מה את מדברת? יש רק דרך אחת לגשת לנושא גיל ההתבגרות - תפילה, רק תפילה והרבה הרבה תפילה". והאמת היא שזה נכון.


אחרי כמה דקות של הרהור הוא אמר: "זה מזכיר לי את קין והבל. כאשר קין קם על הבל להורגו,: עשה בו פצעים הרבה, שלא היה יודע מהיכן נפשו יוצאה: (רש"י בראשית ד י).

להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם גיל ההתבגרות הוא כזה, ההורים והמחנכים: יורים לכל הכיוונים:, ומקווים שאחד מהם ייפגע: במקום הנכון".


רציתי להציג את עצמי: אני סבתא ואמא, הילדים שלי כבר עוברים ועברו את גיל ההתבגרות, הנכדים שלי עדיין לא. אני הרבה שנים מחנכת, הייתי מחנכת באולפנא בקרית ארבע בכיתות הגבוהות.


אחד הדברים המאוד מיוחדים באולפנא הוא שיש שם גם כיתת מב"ר, בנות שאינן מצטיינות בהשגים אקדמיים, להפך, הן כאלה שכבר חוו תסכולים בתחום הזה וממילא בתחומים אחרים. אוסף של בנות נפלאות עם הרבה חכמת חיים, וביחד עברנו הרבה דברים. כיום אני יותר עסוקה בחינוך העל - תיכוני, בהדרכת מורות ובהדרכת כלות.


מתוך ״המן הסלע הזה״

הרבנית דינה הורביץ




56 views
bottom of page